abhadiamonds.com
1989 óta a Független Film- és Videószövetség főtitkára. 2000 óta a Pázmány Péter Katolikus Egyetem adjunktusa. 2000–2003 között Pilisborosjenő Községvédő egyesületének tagja, valamint 2006-ig önkormányzati képviselője volt. 2003 óta a Faludi Ferenc Akadémia filmszemle zsűritagja. 2010-ben az Esztergomi Várszínház művészeti igazgatója volt. 1991-ben rendezte meg első színházi darabját. Azóta a Budapesti Kamaraszínház (1991), a Merlin Színház (1996, 1998), az egri Gárdonyi Géza Színház (1999, 2001, 2011-2012), az Esztergomi Várszínház (2000), a székesfehérvári Vörösmarty Színház (2004), a Komédium Színház (2005-2006), a Karinthy Színház (2009), a Pinceszínház (2009) és a kecskeméti Katona József Színház (2012) rendezője is volt. 2017-ben pályázott a szombathelyi Weöres Sándor Színház színházigazgatói posztjára. [1] Magánélete [ szerkesztés] 1985-ben házasságot kötött Dér Denisa színésznővel. Három gyermekük született: Asia (1985), Zsolt (1989) és Mária Franciska (1993). Színházi munkái [ szerkesztés] A Színházi adattárban regisztrált bemutatóinak száma: szerzőként: 1; színészként: 1; rendezőként: 21; díszlettervezőként: 5; jelmeztervezőként: 3.
Ha mindenki a saját individualista gondolkodása alapján akarna létezni, akkor szétesne a társadalom, ahogy ennek jeleit már tapasztalhatjuk is az élet egyes területein. A korábbi társadalmakban, amelyek erkölcsi és értékalapon működtek, illetve a társadalmi intézményrendszer is erre épült, mindenki tudta, mihez tartsa magát. Ez ugyanakkor nem zárja ki, hogy az ember individuális lény, és ameddig a másikat nem sérti, kifejezheti, mi a belső lényege. A kettő tehát nem zárja ki egymást, és a keresztény értékrend szerint jól összeegyeztethető. – Ebben az esetben mit jelent a keresztény értékrend? – Számomra, többek között, az emberek tiszteletét jelenti, hogy elfogadjuk egymást, hogy testvérek vagyunk. Ennek segítségével lehet megvalósítani, hogy egyben maradjon a társadalom, ugyanakkor meglegyen a szabadság a véleményalkotásra, a másik meghallgatására is. A keresztény ember nem tukmálja rá magát senkire, a példájával, az életével próbál utat mutatni. – Hányan és kik nézik az M5-öt, mennyire lehet egyáltalán egy kulturális csatornának célja a nézettség?
A többi feladatát megtarthatta. Az MTI-ben megjelent közleményben nincs szó arról, hogy korábban milyen ügyei voltak Siklósinak az MTVA-n belül, csak annyi, hogy Siklósi Beatrix 1981 óta meghatározó személyisége a magyar médiának. A közlemény szerint feladata az lesz, hogy "az M5 nemcsak értékes felülete, hanem meghatározója is legyen a magyar kulturális életnek, s mellette az oktatási és ismeretterjesztő televíziós produkcióknak". Az eddigi vezető, Dér Ágnes a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt-nél folytatja, a kisebbségi és határon túli főszerkesztői feladatokat Mucsányi János, a vallási főszerkesztőség vezetője veszi át Siklósi Beatrixtól.
Ugyanakkor egy ilyen ügy miatt öt évig bíróságokra szaladgálni, ez elszívná az erőmet. Én az értékeink felmutatásáért végzett munkában hiszek, és abban, hogy ha az ember a feladatára koncentrál, úgyis fogják látni, hogy mit képvisel. – Az átalakuló M5 televízióról egy interjúban azt mondta, hogy ne relativizáljuk a dolgokat, mindent a maga szépségében vállaljunk fel. Mit ért ezalatt? – A relativizmus nagyon erősen jelen van a hétköznapokban. Persze vannak olyan dolgok, amiket valóban több oldalról kell nézni, hogy az ember tisztességes képet alkothasson, de vannak nagyon is egyértelmű dolgok az életben. Az egyértelmű szép dolgokról pedig fölösleges vitát nyitni, mert az ilyen vita öncélúvá válik, és hamar eljut oda, hogy csupán az egóról szól. A művilágokról szóló műbeszélgetések csak a káoszt fokozzák. – Ez azt is jelenti, hogy az individualizáló kulturális értékek helyett a kiérlelt, régi gyökerekkel bíró értékek kerülnek majd előtérbe? – Ez bonyolult kérdés. Vannak olyan értékek, amelyek egy társadalmat, egy világot, egy közösséget életben tudnak tartani, amelyekhez mindenkinek tartania kell magát.
Meggyőződésem, hogy ha tartozunk egy nemzethez, és tartozunk egy kultúrához, ami ráadásul nagyon gazdag, komoly örökséggel és különleges nyelvvel rendelkezik, akkor ez az alap, amiből ki kell indulnunk, erre kell építenünk – nyilatkozta a Demokratának Siklósi Beatrix, az M5 kulturális csatorna frissen kinevezett igazgatója. A televíziós szakember szerint a kultúra területén évtizedekig nem került sor rendszerváltozásra, most viszont döntő lehet abban, mely nemzetek tudják felvenni a harcot a káosszal. Fotó: MTI/Balogh Zoltán Fotó: MTI/Balogh Zoltán – Az M5 kulturális csatornát működésének közel két éve alatt kifejezetten jó kezdeményezésként értékelte a kulturális világ. Mi az oka, hogy most mégis vezetőváltás történik, mit fognak másképp csinálni? – Amikor vezetőváltás történik, annak nem feltétlenül az az oka, hogy valami nem jól működött, az is lehet, hogy más irányban is szeretne bővülni a csatorna. Elődöm, Dér Ágnes fantasztikus munkát végzett, mert valami újat felépíteni – és ez egy kulturális csatorna esetében különösen így van – nagyon nehéz feladat.
Jó példa erre a most befejeződött Bálványosi Nyári Szabadegyetem is, ahol együtt gondolkodtak lengyelek, csehek, szlovákok, románok, magyarok a közös kihívásainkról, a nemzetállami keretekről, kulturális örökségünk jövőjéről. Ezek égetően fontos kérdések, amelyekre reflektálnunk kell, egy kulturális portfólióval rendelkező csatornán is. – Mennyire jelenik majd meg az M5-ön az a bizonyos kulturális preferenciarendszer, amit a miniszterelnök térfoglalásnak nevezett? – Aki engem ismer, nagyon jól tudja, hogy a világot mindig is egy értékrenden keresztül szemléltem. Meggyőződésem, hogy ha tartozunk egy nemzethez, és tartozunk egy kultúrához, ami ráadásul nagyon gazdag, komoly örökséggel és különleges nyelvvel rendelkezik, akkor ez az alap, amiből ki kell indulnunk, erre kell építenünk. A mai kaotikus világban még fontosabbá válik ez a zsinórmérték, ami azt is megmutatja, hogy merre tovább. – A nemzeti elkötelezettségével nehéz lenne vitatkozni, hiszen már első kulturális szerkesztői munkáját, a Magyar Szalon című műsort is amiatt támadták 1999-től, hogy a nemzeti kultúrát helyezi előtérbe az internacionalista-liberális irányzatok helyett.